تریپ ساز
تریپ ساز

واحد آموزش تریپ ساز

10 دلیل مهم برای تولید و بازاریابی محتوایی توسط راهنمای گردشگری

4 ماه قبل


در این مطلب قصد داریم اهمیت تولید محتوا توسط فعالان گردشگری را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از این فعالان که نقش مهمی در ساختن سفر خوب برای مسافر دارد، راهنمای گردشگری است.

 

1- در نتایج جستجوی مسافر باشید

رفتار مسافر امروزه تغییر کرده است و قبل از سفر جستجو می کند. اگر این موضوع را پذیرفته اید باید از خود سوال کنید که آیا من در نتایج جستجوی این مسافر جایی برای خود باز کرده ام؟

برای اینکه در نتایج جستجو باشید باید محتوا تولید کنید. فرض کنید مسافری قصد سفر به شهر شما را دارد و در گوگل جستجو می کند "آشنایی با تاریخ کرمان"

اگر شما قبلا مطلبی در این زمینه در بلاگ خود منتشر کرده باشید در نتایج جستجو حضور خواهید داشت و این شانس بزرگ برای حضور مسافر در پروفایل خود را بدست خواهید آورد.

 

2- اعتماد مسافر را جلب کنید

تولید محتوای اختصاصی و مستمر یک تاثیر بسیار عالی برای شغل شما دارد و آن هم ایجاد اعتماد است. وقتی مسافر در سوابق شما مشاهده کند که تاکنون مطالب بسیاری منتشر کرده اید در نظر او شما فردی آگاه، با دانش و متخصص به نظر خواهید آمد که خروجی آن جلب اعتماد مسافر خواهد بود.

 

تولید محتوا - جلب اعتماد - فروش

 

3- بالا رفتن بازدید پروفایل شما

وقتی مطالب کامل و جامع تولید می کنید با اینکار دیگران را ترغیب می کنید که به مطالب شما لینک بدهند یا در دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند که با اینکار بازدید پروفایل و مطالب شما بالاتر می رود.

 

4- جذب بازدیدکننده هدف

هر سایت و شبکه اجتماعی برای یک کار خاص ایجاد شده است. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید شما تولیدکننده لوازم ورزشی مردانه هستید.

شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

اجاره یک بیلبورد در میدان اصلی شهر با هزینه بالا یا نصب بنر در چند باشگاه ورزشی مردانه

عیب بیلبورد در میدان اصلی این است که هر کسی آن را می بیند که ممکن است اصلا مخاطب شما نباشد. اما در باشگاه ورزشی مردانه دقیقا مخاطب اصلی شما که می تواند به مشتری تبدیل شود تبلیغ شما را می بیند که به این تبلیغ هدفمند می گوییم.

حال این سوال را از خودتان بپرسید. آیا در حال حاضر در شبکه های اجتماعی با موضوعات عمومی فعالیت می کنید یا تخصصی سفر و گردشگری؟

با فعالیت در سایت های تخصصی سفر و گردشگری مطالب و فعالیت های شما دقیقا برای مخاطب هدف شما نمایش داده می شود.

شما به هر مخاطبی با هر سلیقه ای نیاز نداری.  این تفکر که مخاطب  بیشتر یعنی فروش بیشتر را فراموش کنید چون در برخی موارد مخاطب بیشتر تنها به معنای هزینه بیشتر است.

 

5- مخاطب ثابت

در صورتیکه به صورت مستمر محتوا تولید کنید شما یک سری مخاطب ثابت پیدا خواهید کرد که در آنها اعتماد ایجاد کرده اید که به راحتی می توانید خدمات خود را به آنها بفروشید.

 

6- تولید محتوا یعنی سرمایه گذاری

به تولید محتوا مثل یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنید. با تولید هر مطلب دارید سرمایه گذاری خود را افزایش می دهید و هر مطلب می تواند سرآغاز ایجاد یک ارتباط یا جذب فرد جدید به طرفداران شما باشد.

 

7- بازاریابی کم هزینه

هزینه ی بازاریابی محتوا بسیار کمتر از دیگر روش های بازاریابی و تبلیغات است و یک مزیت بزرگ دارد و آن هم اثر بسیار طولانی آن است. در بازاریابی محتوا وقتی یک مطلب را منتشر می‌کنید به صورت دایمی برای شما تولید ترافیک می‌کند. تنها کاری که باید بکنید این است که هر زمان نیاز دیدید این محتوا را به روزرسانی کنید.

 

8- به مخاطب احترام بگذارید

به هیچ عنوان کپی نکنید. امروزه فهمیدن اینکه مطلب توسط خود شما تولید شده است یا عینا یا بخشی از آن کپی شده است کار سختی نیست. با اینکار هر چه قبلا اعتبار برای خود کسب کرده اید به یکباره از دست خواهید داد. سعی کنید با مطالعه و یادگیری مداوم و با تکیه بر دانش خود محتوای تخصصی ایجاد کنید.

 

9- برندسازی شخصی

شما به عنوان راهنما یکی از اهدافی که باید دنبال کنید و در این زمینه مطالعه داشته باشید چگونگی ساخت برند شخصی برای خودتان است. یکی از روش های موثر که به ساخت برند شخصی شما کمک می کند تولید محتوای تخصصی در زمینه سفر و گردشگری است که موضوع فعالیت شماست.

 

برندسازی شخصی راهنمای گردشگری(تورلیدر)

 

10- افزایش قدرت تاثیرگذاری

بعد از مدتی که محتواهای کامل و تخصصی تولید کردید عده ای به صورت ثابت پیگیر مطالب شما خواهند شد که این قدرت تاثیرگذاری شما را بالا می برد و می توانید خدمات خود را به راحتی به آنها ارائه کنید. در واقع شما قبل از فروش برای تاثیرگذاری تلاش کرده اید و آن را به دست آورده اید اما بسیاری از افراد فروش و تاثیرگذاری را می خواهند همزمان انجام دهند که کار بسیار دشواری است.

 

به نظر شما چه دلایل دیگری برای تولید و بازاریابی محتوایی توسط راهنمای گردشگری وجود دارد؟

 



نظرات